Osocze bogatopłytkowe

• Terapia osoczem bogatopłytkowym

Terapia osoczem bogatopłytkowym psów i innych zwierząt

Klinika Vetriver jako jedna z niewielu lecznic weterynaryjnych w Polsce, która wykorzystuje najnowocześniejsze metody leczenia dolegliwości ortopedycznych. Złamania, trudność ze zrostem kości, stany zapalne, zwyrodnienia i dysplazja stawów są bardzo częstymi problemami zdrowotnymi dotykającymi psy i koty. Ich leczenie zazwyczaj bywa długie i ciężkie, zwierzęta muszą znosić ból, nie mogą sprawnie się poruszać, przyjmują obciążające leki przeciwbólowe i przeciwzapalne, by w końcu poddać się operacji.
    Można jednak postawić na naturalne mechanizmy regeneracyjne organizmu i zdecydować się na innowacyjną terapię osoczem bogatopłytkowym, która wykonywana jest w naszej klinice.

Osocze bogatopłytkowe zamiast operacji

Ta nowoczesna terapia to przede wszystkim bezpieczny i nieobciążający sposób leczenia, stosowany u ludzi i u zwierząt. Wykorzystuje się przy nim składniki krwi pacjenta, dzięki czemu możliwe jest uniknięcie powikłań, działań niepożądanych czy odrzucenia substancji.

Osocze bogatopłytkowe to stężony roztwór płytek krwi i krwinek białych, który uzyskuje się z przetworzonej w laboratorium krwi, wcześniej pobranej od zwierzęcia. Koncentrat autogennego płynu wstrzykuje się w zmienione chorobowo miejsce, kierując w ten sposób składniki do zniszczonych tkanek. Zawarte w osoczu płytki krwi uwalniają czynniki wzrostu, które stymulują proces gojenia i regeneracji. Ich zwiększone stężenie sprawia, ze naturalne mechanizmy organizmu działają znacznie intensywniej oraz nasila się produkcja kolagenu i odbudowa tkanek. Ponadto następuje redukcja stanu zapalnego, a białka składające się na płytki krwi działają antybakteryjnie i grzybobójczo.

Terapia osoczem bogatopłytkowym to przede wszystkim brak ingerencji w organizm zwierzęcia substancjami sztucznymi, która w wielu wypadkach pozwala uniknąć operacji stawów psów i kotów. Pomaga w gojeniu się ran, odbudowuje ścięgna i chrząstkę stawową, eliminuje ból i pozwala pacjentowi wrócić do dawnej sprawności.

Zazwyczaj w urazach przewlekłych zaleca się kilkukrotne wstrzyknięcie osocza bogatopłytkowego. Po zabiegu zwierzę przez 3-4 tygodnie powinno unikać aktywności i intensywnego ruchu. Terapia często stosowana jest również jako uzupełnienie operacji chirurgicznej.