Chirurgia

• Zapewniamy najwyższe standardy medyczne

W niektórych przypadkach zwykłe leczenie psów czy kotów polegające na podawaniu leków nie wystarcza i zachodzi konieczność usunięcia zmian chorobowych powstałych na tkankach miękkich. W zakresie usług naszej całodobowej Kliniki Vetriver znajduje się m.in. chirurgia weterynaryjna, która umożliwia nie tylko wykonanie rutynowych zabiegów, takich jak sterylizacja czy kastracja zwierząt, ale również usunięcie nerek czy guzów skórnych oraz interwencję w momencie zagrożenia życia pacjenta. Pamiętajmy jednak, że profilaktyka jest znacznie łatwiejsza niż leczenie zwierząt – właśnie dlatego warto zdecydować się na zabieg sterylizacji czy kastracji w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia niektórych chorób.

Podczas wykonywanej operacji na sali zawsze znajduje się chirurg weterynaryjny oraz anestezjolog i technik. Przed rozpoczęciem zabiegu pacjentowi podawane jest znieczulenie wziewne za pomocą specjalnego aparatu z parownikiem na izofluran. Ten sposób wykorzystywany jest także podczas znieczulania i leczenia ludzi.

Każdy zabieg z zakresu chirurgii weterynaryjnej poprzedzany jest wykonaniem odpowiednich badań, które umożliwiają zdiagnozowanie problemu. Jeżeli plan leczenia tego wymaga, wykonywana jest operacja. W czasie jej trwania parametry życiowe psa lub kota są stale monitowane za pomocą sprzętu diagnostycznego. Dzięki temu chirurg-weterynarz ma pod stałą kontrolą stan zdrowia zwierzęcia.

• Przykładowe zabiegi chirurgiczne

Sterylizacja zwierząt

Tego typu zabiegi z zakresu chirurgii weterynaryjnej wykonujemy z troski o stale powiększającą się liczbę bezdomnych zwierząt, które są zmuszone do życia w schroniskach – często bez perspektyw na zmianę swojej sytuacji. Sterylizacja pociąga za sobą szereg korzyści, takich jak np. brak ryzyka wystąpienia niektórych chorób (np. ropomacicza), brak problemów związanych z cieczką czy rują oraz problemów hormonalnych i pojawiania się ciąż urojonych. Dodatkowo sterylizacja chroni suczkę czy kotkę przed wystąpieniem nowotworu gruczołu mlekowego oraz narządów rodnych, co zmniejsza ryzyko konieczności leczenia zwierzęcia w przyszłości.

Kastracja zwierząt

Chyba każdy właściciel psa lub kota przyzna, że nie jest łatwo utrzymać w domu swojego pupila, gdy suczki i kotki na osiedlu mają akurat ruję. Aby zapobiec bezdomności zwierząt i nie narażać swojego pupila na niepotrzebne choroby, a siebie na koszty leczenia, weterynarze zachęcają do wykonania kastracji. Jest to rutynowy zabieg chirurgiczny, który posiada wiele korzyści. Kastracja kota i psa między innymi zmniejsza agresję spowodowaną wysokim poziomem testosteronu, a także zapobiega wystąpieniu nowotworu jąder. Dodatkowo po wykonanym przez weterynarza zabiegu właściciele nie musza się obawiać, że ich pupil ucieknie, gdy poczuje samicę w rui.

Chirurgia miękka
    • Splenektomia - usunięcie śledziony
    • Operacje nefrologiczne i urologiczne - nefrotomia, nefrektomia, ektopia moczowodów, usunięcie kamieni z pęcherza moczowego i moczowodów, wyszycie cewki moczowej (chirurgia dróg moczowych)
    • Operacje na przewodzie pokarmowym - skręt żołądka, usunięcie niedrożności przewodu pokarmowego, enteretomia, enterektomia, stomie, usunięcie woreczka żółciowego, resekcja płatów wątroby, chirurgia trzustka
    • Operacje onkologiczne
    • Operacje kardiologiczne
    • Operacja plastyki tchawicy - stenty zewnątrztchawicze i wewnętrztchawicze
    • Operacje endoskopowe
    • Operacje plastyczne - przeszczepy skóry, plastyka podniebienia (rozszczep, plastyka fałdu podniebiennego), lateralizacja, plastyka fałdów twarzowych, ektropium, entropium, operacje okulistyczne, operacje gruczołu Hardera, dwurzędowość rzęs, gradówka, zapalenie gruczołu Meiboma, rany rogówki, wrzody rogówki, przeszczep rogówki, trepanacja puszki bębenkowej.